08 April 2011

kenapa dia

sedihnya hati takkala terdengar 
perkhabaran yang serta merta 
meragut ketenangan n kbebasan 
untuk aku bersuara..
meluah rasa
berlagu rindu
berdendang sayang...


kenapa dia harus wujud...
sedangkan kewujudan nya 
banyak mengundang derita di hati
sengsara di jiwa..


kenapa dia harus wujud
kalau kewujudan nya itu
hanya sekadar utk membuat aku
terasa akan kekerdilan diri ini
kelemahan diri ini
kekurangan diri ini


kenapa dia harus wujud
kalau kewujudan nya itu 
membuat air mata ini menitis..
membuat hati ini menanggis..
membuat diri ini di selubungi 
oleh satu perasaan yang telah lama
hilang dari hati ini


cemburu kah aku....
cemburu kah...
mungkin..
atau memang benar 
diri ini amat mencemburui dia
cemburu dengan apa yang dimiliki nya
cemburu dengan apa yang bukan menjadi milik ku
atau memang aku cemburu
kerana dia memiliki nya


sedangkan aku...
setiap hari mulut berkata sayang
setiap hari hati berlagu rindu
setiap hari cinta bersulam pelangi
tapi masih tidak mampu untuk memilikinya


sedangkan aku
terpaksa memandang dari kejauhan
terpaksa mengintai dari kecelahan
terpaksa merindui dalam keriangan


apa kurangnya aku...
apa jeliknya aku..
hingga masih tidak mampu untuk memilikinya


terkadang hati merasakan
dia memang milik aku
dan aku miliknya..
tapi ternyata hanya lah aku yang menjadi miliknya
tetapi dia bukan lah milik ku..
dan tidak pernah akan menjadi milik ku


pedih... perit.... sakitnya tidak terkira...
namun apa lagi yang mampu aku lakukan
apa yang patut dilakukan
sedangkan rasa ini hanya aku yang mengerti..


lepaskan dia...
apa yang aku nak lepaskan
jika dia tak pernah aku miliki
jika hendak di simpan 
apa juga yang patut aku simpan
sedangkan tiada satu pun miliknya 
pernah menjadi milik ku


cuma yang ada 
hanyalah secebis rasa
rasa yang dikongsi bersama
rasa yang terkadang hanya aku yang mengerti
rasa yang mengikatkan aku dan dia
rasa yang akan ku simpan hingga ke mati


kenapa dia yang terus membuat hati ini
sering gundah
tidak keruan 
yang apa yang paling penting
dia selalu berjaya membuat aku
jadi seorang yang begitu cemburu


cemburu akan kasih dan sayang yang dimilikinya
cemburu akan hubungan yang dimilikinya
cemburu akan miliknya..
yang tak mampu ku miliki...
dan tak mungkin akan ku miliki.. 

No comments:

Post a Comment