12 January 2011


2011 kau datang dengan seribu satu kejutan...


by Juliez Musa on Wednesday, 12 January 2011 at 17:02

lama tak berjenguk kat note ni...
so ni kira first note tuk tahun ni la..
tahun yang datang dengan penuh kejutan
dan juga tahun yang akan banyak menguji kesabaran aku
as a worker n the same time as a student...
hopefully everything is going to be ok...

aku ni ibarat lagu kris dayanti
Menghitung hari
Detik demi detik
Masa kunanti apakan ada
Jalan cerita kisah yang panjang....

memang panjang pun jalan cerita yang akan dilalui
sepanjang tahun 2011 ni...
adakah lagi cerita ceria 
adakah lagi cerita gembira
atau adakah yg hadir hanya cerita duka
yang tak berkesudahan... 

harapnya bila tiba masanya nanti
aku dapat menghadapinya dengan tenang
dan mengharap agar jalan cerita ku ini akan
menjanjikan seribu satu cerita
yang indah, gembira, suka, ceria dan penuh
dengan emosi yang hangat membara

cuma satu saja harapan yang tersimpan di hati
andai jalan cerita ku ini
tidak seperti yang kuharapkan
ku mohon agar Tuhan memberikan aku kekuatan
utk aku terus mengharunginya
tanpa perlu aku menoleh ke belakang 
dengan menangisi segala 
kegembiraan
keceriaan
yang telah ku tinggalkan...

biarlah itu semua menjadi tunggak 
yang akan memberikan aku kekuatan 
untuk aku terus mengharungi segala kedukaan,
kesedihan dan juga ratap tangis
yang sering membawa aku ke peraduan yang hiba...

utk teman
suka, gembira dan duka 
adalah satu pengisian dalam lompang hidup ini
yg akan ku bawa kemana saja aku pergi
yg indah akan mendamaikan hati
yg duka akan jd penguat semangat

utk tersayang
dunia ini akan terus bersinar dan membara
selagi ada nya aku dan kamu....
dan cinta kita...
hanya kita yang mengerti...
dan keindahan itu akan hilang 
bila kita saling meragui
kita telah memilih jalan yang terbaik
untuk kita lalui
jalan yg akan mengembirakan hati semua orang
biar sesukar mana
biar separah mana
hanya kita yang tahu dan rasainya

semoga tahun ini
akan sentiasa menjadikan 
aku seorang yang tabah
dan menjadi seorang insan yang lebih penyabar...
supaya aku dapat menghadapi realiti hidup ini
tidak lah seindah yang aku sentiasa mimpikan............

No comments:

Post a Comment