07 April 2010


tumbangnya sebuah kepercayaan.....

by Juliez Musa on Wednesday, 07 April 2010 at 01:53

entah lah...
kenapa ada je pihak yg cuba mempertikaikan hubungan kami
apa salah kami
salah kah aku menyinta
walau pun tidak pada yg yg sepatutnya
dan bagaimana hubungan ini akan berkesudahan
biarlah kami yg tentukan
tak perlu la lagi
ada kata2 yg hanya bertujan untuk mempersendakan hubungan ini
apakah nasib pada hubungan ini biar la kami yg menanggungnye

salah kah memilih jalan untuk hidup menyendiri
andai hidup bedua banyak mengundang duka
andai hidup berdua banyak menjemput derita
andai hidup berdua tidak sebahagia yg diidamkan

salahkah hanya sekadar menyinta
menyayangi
merindui
tanpa perlu wujudnye komitmen pada hubungan yg tak pasti

salahkah aku tidak mempercayai sebuah institusi perkahwinan itu
jika lebih banyak deritanye dari bahagia
lebih banyak penipuannya daripada kepercayaan
lebih banyak hipokritnya daripada kejujuran

sukar untuk mencari sebuah penyatuan yg begitu bermakna
penyatuan yg boleh dijadikan teladan
penyatuan yg betul betul penyatuan kebahagian

biarlah aku begini
menanti satu keajaiban berlaku
menanti akan kegemilangan institusi perkahwian itu kembali
agar aku bisa untuk menjejakkan kaki ku ke alamnya
alam yg penuh fantasi
tapi begitu bermakna...

tapi aku lebih senang begini
dan memegang kata
bercinta tidak semestinya bersatu...

biar sakit menanggung derita merindu
biar sakit menanggung derita menyinta
daripada sakit dalam penyatuan yg banyak masalahnya..

No comments:

Post a Comment